tel. biuro: 41 344 77 43
śr-pi: 10:00-16:00

11-12.11.2023 MKTK Autsajder w Paśmie Policy

Grupowe

Celem tej wyprawy była jeszcze nigdy nie odwiedzona przez nasz Klub część Beskidu Żywieckiego - Pasmo Policy. Mimo niepogody dopisała nam jedna z największych frekwencji wyjazdowych, ponieważ na tę wycieczkę zdecydowały się 34 osoby. Naszą podróż rozpoczęliśmy od dotarcia do Zawoi, skąd ruszyliśmy niebieskim szlakiem wzdłuż Mosornego Potoku do Wodospadu na Mosornym Potoku, czyli jednej z najwyższych i najpiękniejszych kaskad w Beskidach.

000038

Wspinaliśmy dalej niebieskim szlakiem na Mosorny Groń, a na samym szcycie czekały na nas gęste chmury, więc niestety nie mieliśmy okazji podziwiać panoramy Beskidu Żywieckiego ze znajdującej się tam wieży widokowej. Kontynuowaliśmy nasze podejście na Cyl na Hali Śmietanowej i tu złapał nas pierwszy śnieg. Tutaj ponownie weszliśmy na ostatnio często odwiedzany przez nas Główny Szlak Beskidzki i nim już po zmroku dotarliśmy przez najwyższy szczyt tego pasma - Policę do Schroniska PTTK na Hali Krupowej.

Schronisko

W związku, że byliśmy jedynymi gośćmi schroniska gospodarz powiedział nam, że możemy grać i śpiewać do której tylko chcemy i aż do pierwszej było słychać naszą muzykę. Rano mając dużo czasu ze względu na krótką trasę lepiliśmy bałwany i graliśmy w różne gry.

Wedrowka zima

Trasa tego dnia prowadziła nas najpierw na szczyt Okrąglicy, a potem dalej grzbietem. Początkowo towarzyszyła nam prawdziwa zima z głebokim śniegiem, ale wraz ze schodzeniem coraz niżej stopniowo ustępowała jesieni. W końcu nawet niebo się rozpogodziło i mogliśmy podziwiać pierwsze widoki na tym wyjeździe, więc wykorzystaliśmy tę okazję do zrobienia przerwy obiadowej.

Ostatnim etapem naszej wyprawy było zejście zielonym szlakiem do Osielca, gdzie się okazała, że ponownie mamy dużo czasu, więc w nagrodę za wszystkie trudy wędrówki poszliśmy na pizzę i najedzeni dotaliśmy na peron skąd rozpoczęła się nasza podróż powrotna do Kielc.

Więcej zdjęć z wyjazdu: https://www.instagram.com/p/Cz122jeoYx6/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==