Oferta turystyczna
Kalendarz imprez
Newsletter
Jeśli chcesz być informowany na bieżąco o nowościach w naszym serwisie podaj swój adres e-mail.
Wspomnienia z imprez

Zamow przewodnika
+ Nawigacja: PTTK Kielce » Galeria » Imprezy Przewodnickie » 2008.10.26 - Wycieczka szkoleniowa Koła "Bartek" - Skałka - Miedzianka - Chęciny

Kolejna wycieczka szkoleniowa Koła Przewodników Świętokrzyskich PTTK "BARTEK" zorganizowana została dnia 26 października 2008 r. w okolicach Chęcin. Grupa przewodników zdobyła Górę Miedziankę, przechodząc fragmentem geologicznej ścieżki dydaktycznej od miejscowości Skałka. Na szczycie kol. Grzegorz Pabian przybliżył nam budowę geologiczną oraz przypomniał historię chęcińskiego górnictwa kruszcowego. W drodze do "Muzealnej Izby Górnictwa Kruszcowego" w Miedziance poznaliśmy urokliwe miejsca tej urzekającej góry. W Muzeum oprowadził nas pan Przemysław Buczyński. Kolejnymi punktami wycieczki były obiekty w Chęcinach. Zwiedzanie miasta zaczęliśmy od sprawdzenia postępów prac archeologicznych prowadzonych na rynku, które omówił kol. Dominik Kowalski. Następnie odwiedziliśmy lokale gastronomiczne celem sprawdzenia przystosowania dla grup wycieczkowych. Prawdziwy deser został na koniec - zwiedziliśmy świeżo wyremontowane wnętrza najstarszej chęcińskiej kamienicy "Niemczówki", później zaś kościół parafialny oraz klasztory. Na koniec uczestniczyliśmy w uroczystościach II Festiwalu Kultury Żydowskiej zorganizowanego przez UGiM Chęciny.