Oferta turystyczna
Kalendarz imprez
Newsletter
Jeśli chcesz być informowany na bieżąco o nowościach w naszym serwisie podaj swój adres e-mail.
Wspomnienia z imprez

Zamow przewodnika
+ Nawigacja: PTTK Kielce » Galeria » Imprezy turystyczne » 2011.12.17 - Wyjazd KG PTTK Kielce na "Fajną Rybę"

2011.12.17 - Wyjazd KG PTTK Kielce na "Fajną Rybę"
Fajna Ryba + fajni ludzie = najfajniejsza wyprawa KG PTTK
Przedborski Park Krajobrazowy w 1/3 znajduje się na terenie woj. świętokrzyskiego a w drugiej części na terenie woj. łódzkiego. Traktowany po macoszemu przez turystów bo za daleko od Kielc i za daleko od Łodzi. O ile o obu miastach słyszał każdy, o tyle o najwęższym naturalnym wzniesieniu województwa łódzkiego – górze Fajna Ryba (347m n.p.m.) – wiedzą nieliczni. 17.12.2011r. okazał się wymarzonym terminem na zdobycie „fajnego” wzniesienia dla członków Klubu Górskiego ale również piechurów zdobywających Koronę Gór Świętokrzyskich, gdzie Fajna Góra ma swoje miejsce. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Przedborza, gdzie mieliśmy okazję poznać Dariusza Somerfelda – pracownika Przedborskiego Parku Krajobrazowego, który towarzyszył nam swoją gawędą podczas całej wędrówki.
Spacer rozpoczął się we wsi Rączki, skąd zielonym szlakiem zobaczyliśmy dwa rezerwaty: Bukową Górę oraz Murawy Dobromierskie. Poruszając się na terenie Parku Krajobrazowego podziwialiśmy widoku wzgórza Przedborsko – Małogoskiego. „Fajną Rybę” spotkaliśmy na 9 kilometrze. Na szczycie każdy u uczestników miał okazję zrobić pamiątkowe zdjęcia z maskotką „fajnej ryby”. Ciąg dalszy marszu zmierzał prze Suche i Mokre Góry, gdzie w okolicach rez. Piskorzeniec podziwialiśmy malowniczy staw o tej samej nazwie. Piesza wędrówka zakończyła się po 18 kilometrach w miejscowości Borowa. Wycieczkę zwieńczył wspólny obiad w Przedborzu. Uczestnicy wracając jednomyślnie zaliczyli wycieczkę do udanych.