Oferta turystyczna
Kalendarz imprez
Newsletter
Jeśli chcesz być informowany na bieżąco o nowościach w naszym serwisie podaj swój adres e-mail.
Wspomnienia z imprez

Zamow przewodnika
+ Nawigacja: PTTK Kielce » Galeria » Imprezy turystyczne » 2013.02.09-10 - Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Mały

2013.02.09-10 - Wyjazd Klubu Górskiego PTTK Kielce w Beskid Mały
Śladami Jana Pawła II

Już od kilku lat podejmowana jest prób organizacji wyjazdu na Groń Jana Pawła II, na spotkanie Ludzi Gór. W 2007 roku po raz ostatni Koło Przewodników Świętokrzyski PTTK „Bartek” uczestniczyło w Pielgrzymce na Groń Jana Pawła II, był to czas jeszcze przed reaktywacją Klubu Górskiego PTTK w Kielcach, być może tam pojawiały się pierwsze pomysły „wskrzeszenia” Klubu…
Już tradycją stało się, że pomysłodawcą i miłośnikiem Beskidu Małego był i będzie
Kol. Krzysztof Kowalski, który tym razem miał okazje pokazać nam swoje rodzinne strony. Natomiast wszelkich formalności i dyscypliny wyjazdu dopilnował sam Prezes Klubu Kol. Paweł Milewicz.
Wracając wspomnieniami do wyjazdu nasuwają się trzy najbardziej charakteryzujące go określania: śnieg, śnieg i jeszcze raz śnieg. Nie da się ukryć, że wyjazd w lutym ma to do siebie, że powinien mieć znamienia zimy, ale będąc na wysokości powyżej 700 m. n. p. m. mogliśmy się przenieść w inny wręcz bajkowy wymiar zimowej aury.
Dzień pierwszy był swojego rodzaju rozgrzewką przed wieczorną misją integracji grupowej, ale po kolei… Wędrówkę rozpoczęliśmy w Jagódce, gdzie od samego startu rozpoczęła się długa i mozolna wędrówka ku górze. Szlak początkowo był przetarty przez innych zimowych piechurów, ale już wyżej mieliśmy okazję wypróbować rakiety śnieżne, które raz, że przecierały szlak, ale też ułatwiały zdecydowanie wędrówkę. Mimo, że pogoda nas rozpieszczała krajobraz ukrywał się cały czas za śnieżnymi chmurami. Po około dwugodzinnej wędrówce dotarliśmy na Groń Jana Pawła II, gdzie Krzysztof przybliżył nam idee jej powstania oraz postać Jana Pawła II, który ukochał sobie polskie góry. Dalej zmierzaliśmy ku Kiczorze, gdzie w Chatce Studenckiej zmuszeni byliśmy do postoju na świeżym powietrzu. Trasę zakończyliśmy po 18 kilometrach wędrówki w Hotelu& SPA Kocierz, ale niestety nocleg był gdzie indziej…
Drugiego dnia celem był Czupel (933 m. n. p. m.) – najwyższy szczyt Beskidu Małego, który zmrożony i wietrzny czekał na nas po dłuuugiej wędrówce ku górze. Po krótkiej przerwie w Schronisku PTTK na Magurce Wilkowickiej zeszliśmy żółtym szlakiem do wsi Wojteczki.